Testai ant sniego ir ledo buvo atlikti Ivaloje (Suomijoje) pirmąją kovo mėnesio savaitę. Temperatūra svyravo nežymiai, netoli nulio laipsnių. Bandymų metu buvo naudojami Volvo V60 ir V70. Buvo įtrauktos ABS ir ESC sistemos – paskutiniu atveju buvo naudojamas Sport režimas, leidžiantis nedidelį praslydimą. Testai ant sausos ir šlapios asfalto dangos buvo atliekami Tamperėje (Suomijoje) pavasarį. Ten pat buvo vertinamos kuro sąnaudos.
Įsibėgėjimas ant ledo
Nokian ir Pirelli padangos greičiau nei visos susidorojo su užduotimi, po jų sekė Continental ir Bridgestone padangos.
Stabdymas ant ledo
Pirmasis trejetukas buvo toks pats, kaip ir pagreitėjimo teste - Nokian, Pirelli ir Continental. Frikcinių padangų stabdymo kelias ant ledo gali būti du kartus ilgesnis, negu dygliuotų padangų, todėl jeigu norite maksimalaus sukibimo ant apledijusios kelio dangos, teisingu pasirinkimu bus dygliuotos padangos.
Įsibėgėjimas ant sniego
Testuose ant sniego skirtumas tarp padangų sumažėjo, ypač jeigu matuotume įsibėgėjimo efektyvumą sekundėmis. Skirtumas tarp geriausių ir prasčiausių rezultatų buvo 9%. Nokian – pirmoje vietoje, antrąją užėmė Continental, trečiąja tarpusavyje dalinasi Michelin ir Pirelli, kurios taip pat parodė puikius rezultatus.
Stabdymas ant sniego
Ant snieguotos kelio dangos padangos stabdo žymiai geriau nei ant ledo, o skirtumai tarp jų – gana maži.
Valdomumas ant sniego
Nokian ir Pirelli užtikrina geriausią valdomumą ant apsnigtų paviršių. Hankook taip pat pasirodė puikiai, tačiau, kalbant apie jautrumą bei reakcijas į vairo pasukimus, jos nusileidžia dviem geriausioms padangoms.
Stabdymas ant šlapios asfaltuotos kelio dangos
Dygliuotų padangų, lyginant su frikcinėmis padangomis, palyginti didelis stabdymo ant šlapios asfaltuotos kelio dangos efektyvumas, iš dalies dėl to, jog jų protektorius yra standesnis. Tas standumas būtinas tam, kad dygliai gerai laikytųsi ant padangos, esant skirtingoms situacijoms. Verta paminėti, jog dygliuotų padangų stabdymo kelias bus žymiai ilgesnis negu vasarinių padangų. Geriausiomis teste tapo Michelin, Goodyear, Continental ir Pirelli.
Stabdymas ant sausos asfaltuotos kelio dangos
Ant sausos asfaltuotos kelio dangos dygliuotų padangų stabdymo kelias maždaug trečdaliu ilgesnis, negu vasarinių padangų. Skirtumas tarp dygliuotų padangų buvo labai mažas. Michelin padangos stabdė greičiausiai. Nė viena iš dygliuotų padangų neparodė išskirtinai gero rezultato ant sauso asfaltuotos kelio dangos, ko buvo tikėtasi.
Pasipriešinimas riedėjimui, kuro sąnaudos ir triukšmas
Testų metu buvo matuojamas pasipriešinimas riedėjimui bei kuro sąnaudos (esant 80 km/h greičiui). Padangų, su pašalintais dygliais, testai ant stendo atskleidė didelius skirtumus tarp jų, tačiau kuro sąnaudų testuose skirtumas tapo mažesnis. Efektyviausias kuro sąnaudas pademonstravo Nokian, tačiau kitos atsiliko tik keliais procento punktais.
1. vieta - Nokian Hakkapeliitta 8 | |
![]() |
Nokian yra vienintelė savo kategorijoje turinti 190 dyglių ir dėka to ji greitai įsibėgėja, pademonstruoja trumpą stabdymo kelią, o taip pat nuspėjamą elgesį ant ledo. Šios padangos pasižymi geriausiai įgaunamu pagreičiu ir pakankamai efektyviu stabdymu ant sniego. Teste ant šlapių paviršių Nokian šiek tiek sumažina kartelę, tačiau su valdomumu lyjant problemų akivaizdžiai nebus. Ant sausos asfaltuotos kelio dangos padangos sustoja greitai, bei užtikrintai elgiasi esant kritinėse situacijose. |
2. vieta - Continental ContiIceContact | |
![]() |
Continental padanga - gerai valdoma, greitai stabdo ant ledo, kur jos elgiasi stabiliai ir patikimai, tačiau turi polinkį į nepakankamą pasukamumą. Dėka aukšto sukibimo lygiui automobilį pakankamai lengva kontroliuoti jam slystant. Ant apsnigtos trasos Continental taip pat labai efektyviai įsibėgėja ir stabdo, dviejose „žiemos“ disciplinose padangos buvo vienos iš geriausių. Pasipriešinimo patižusiam sniegui (slushplanning) testo rezultatas nors ir vidutiniškas, tačiau ne blogas. Apskritai tai labai subalansuotos, aukšto lygio saugumo padangos, esant bet kokioms sąlygoms. |
3. vieta - Pirelli Ice Zero | |
![]() |
Trapecinės (Trapecijos formos korpusas) Pirelli padangos gerai įsirėžia į ledą, suteikdamos greitą įsibėgėjimą ir stabdymą, o taip pat gerą rato laiką. Bet galinių padangų pastangos slysti, priverčia vairuotoją padidinti koncentraciją. Po testų, atliktų ant ledo, Pirelli dyglių išsikišimas padidėjo 0,3 mm, kas yra pakankamai daug. Ant sniego Pirelli elgiasi pakankamai užtikrintai ir tiksliau reaguoja į vairo pasukimus, bet su patižusiu sniegu jos nedraugauja. Stabdymas ant šlapios asfaltuotos kelio dangos geresnis, tačiau Pirelli žymiai lengviau nei kitos padangos praranda sukibimą posūkiuose. Stabdymo kelias ant sausų paviršių pakankamai ilgas. Pasipriešinimas riedėjimui žemas, tačiau triukšmas didelis. |
4. vieta - Goodyear UltraGrip Ice Arctic | |
![]() |
Goodyear, truputėlį lenkia Dunlop, kalbant apie įsibėgėjimą ir stabdymą ant sniego. Be to, slydimo (užnešimo) metu, Goodyear elgiasi labiau nuspėjamai ir kontroliuojamai. Įsibėgėjimo metu ant sniego, stabdymo kelias trumpesnis, negu ant ledo, tačiau važiavimu į įkalnę metu tapo akivaizdu, jog sukibimas ribotas, dėl ko gali staigiai „užnešti“ galinius ratus. Tačiau Goodyear labai efektyvios ant patižusio sniego ir šlapios asfalto dangos. Ant sausų paviršių padangos parodo geras stabdymo savybes, tačiau esant kritinėms situacijoms jos reaguoja šiek tiek per lėtai. Žemas triukšmo lygis. |
5. vieta - Hankook Winter i*Pike RS W419 | |
![]() |
Naujose Hankook padangose gerokai pridėta dyglių, kurių dabar yra 180, vietoj buvusių 128. Įsibėgėjimo ir stabdymo ant ledo testų rezultatai vidutiniai, tačiau susidarė įspūdis, jog korėjiečiams labai gerai pavyko optimizuoti dyglių išdėstymą, nes jų padangos sugebėjo parodyti geriausią rato laiką. Hankook gerai pasirodė ir važiavimo į įkalnę metu, ir apvalioje trasoje ir suspaustose miško trasose. Be to, Hankook pademonstravo gerus rezultatus testuose ant patežusio sniego, sausos ir šlapios asfaltuotos kelio dangos. Geros padangos be akivaizdžių trūkumų. |
6. vieta - Michelin X-Ice North 3 | |
![]() |
Michelin padangos turi mažiau dyglių negu kai kurios kitos padangos dalyvavusios teste, šių padangų prasti rezultatai įsibėgėjimo ir stabdymo ant ledo testuose gali būti šio faktoriaus pasekmė. Michelin , kaip ir buvo tikėtasi, pademonstravo blogiausią laiką rato, apledijusiose trasoje, teste. Ant sniego Michelin pademonstravo gerą pagreitėjimą, tačiau ilgą stabdymo kelią. Važiuojant sniegu padangos gerai sukimba, tačiau tik važiuojant tiesiai. Patižęs sniegas Michelin padangoms ne problema, važiuojant sausa asfaltuota kelio danga šios padangos pademonstravo patį trumpiausią stabdymo atstumą, išvysčius 100 k/h greitį. Elgesys susiklosčius ypatingai situacijai yra stabili, tačiau triukšmas yra santykinai aukštas. |
7. vieta - Dunlop Ice Touch | |
![]() |
Ant ledo Dunlop labai lėtai įsibėgėja, tačiau su stabdymu reikalai geresni. Kalbant apie valdomumą, šios padangos nusileidžia padangoms lyderėms, kadangi slydimas (užnešimas) gali prasidėti gana anksti. Greitėjimo ir stabdymo efektyvumas ant sniego geresnis nei ant ledo, o elgesys maždaug toks pats – su polinkiu staigiai prarasti sukibimą važiuojant net nedideliu greičiu. Stabdymo kelias ant šlapios asfaltuotos kelio dangos pakankamai trumpas ir apskritai, lietui lyjant Dunlop elgsis stabiliai. Šios padangos labai greitai reaguoja į vairo pasukimus, taip pat gerai susitvarko su ekstremaliais manevrais, važiuojant sausu paviršiumi. |
8. vieta - Bridgestone Blizzak Spike-01 | |
![]() |
Bridgestone demonstruoja gerus rezultatus ant ledo, tačiau stabdant ant ledo jų rezultatai visgi nusileidžia kitų padangų demonstruojamiems rezultatams. Reakcijos ant sniego ne tokios aštrios (greitos), tačiau stabdymo kelias – trumpas. Važiuojant sniegu jaučiama polinkis per dideliam pasukamumui. Šios padangos pademonstravo puikų pasipriešinimą patižusiam sniegui (slushplanning), tačiau jų stabdymo kelias ant šlapios asfaltuotos kelio dangos palyginti ilgas. Šių padangų reakcija i vairo pasukimus ant sauso paviršiaus - neaiškios (vėluojančios, netiklios). Triukšmas palyginus tylus, tačiau pasipriešinimas riedėjimui – per didelis. |