Test World: vasarinių padangų testas 205/55R16 dydžio (2013)
Suomių organizacijos Test World ekspertai testavo 13 populiaraus išmatavimo 205/55 R16 vasarinių padangų modelių.
Kaip pažymėjo suomiai, pagrindiniu parametru, atliekant paskutinį vasarinių padangų testą, vėl buvo sukibimas ant šlapio kelio. Stabdymo kelio ilgis ant paviršiaus su mažu sukibimo koeficientu sudaro pakankamai gerą įspūdį apie tai, kaip gerai gamintojui pavyko suformuoti gumos mišinio sudėtį, suprojektuoti konstrukciją ir pagerinti protektoriaus raštą.
Skirtumas tarp geriausių padangų šiame teste pakankamai mažas, o stabdymo, esant 80 km/h, rezultatai pasiskirstė vos kelių metrų skirtumu. Tuo būdu, kad ir stabdymo kelias ant šlapios dangos buvo geras bendros padangos kokybės indikatorius, reikėtų pažymėti, kad lyginant lyderius skirtumas tarp šio testo rezultatų buvo minimalus.
Kitas geras būdas įvertinti, kiek gera viena ar kita padanga, buvo įvertinimas liekamojo greičio ant šlapio paviršiaus. Pavyzdžiui, šiame teste, ten kur Continental, Dunlop ir Pirelli jau sustabdė VW Golf važiuojančius 80 km/h greičiu, automobilio greitis su Brigestone ir Nankang padangomis dar buvo apie 30 km/h. Jei paskaičiuotume, kokie būtų parodymai stabdant nuo 120 km/h greičio, skirtumas būtų dar reikšmingesnis, ir šiuo atveju blogiausių padangų liekamasis greitis būtų apie 50 km/h.
Sukibimas ant šlapios dangos, taip pat kaip pasipriešinimas riedėjimui ir triukšmo lygis, nuo praeitų metų lapkričio mėnesio atsispindi naujame ženklinime EC, skirtame informuoti pirkėjus apie šiuos tris svarbius automobilių padangų parametrus. Kaip pažymėjo Test World šių metų testai, buvo atliekami taikant standartines procedūras, priimtas Europos Sajungoje, po to rezultatai buvo lyginami su padangų įvertinimais, kuriuos skyrė gamintojai. Galiausiai paaiškėjo, kad testo rezultatai ir pačių įmonių rezultatai atitinka leistiną nuokrypį, nes šioks toks testavimo sąlygų skirtumas visgi buvo.
Stabdymas ant sauso ir šlapio paviršiaus
Stabdymo efektyvumo testai ant šlapios dangos buvo atliekami laikantis EC normatyvų, pagal kurias padangos gauna įvertinimus, atitinkančius naują ženklinimo sistemą. Pirmiausia atsižvelgta į sukibimo koeficientą ir asfalto šiurkštumą, automobilio charakteristikas ir padangos keliamąją galią.
Valdymas ant šlapios dangos
Valdymo bandymai buvo atliekami ant drėkinamos trasos su skirtingo tipo posūkiais, padangos turėjo pademonstruoti stabdymo ir pagreičio efktyvumą, o taip pat stabilumą išvengiant slydimo vandens sluoksniu.
Atsparumas slydimui vandens sluoksniu
Buvo vertinamas greitis, prie kurio pradėdavo praslydinėti ratai, sustodavo greitėjimas ir automobilis tapdavo nekontroliuojamas.
Vairavimo kokybė ant šlapio ir sauso paviršiaus
Buvo vertinamas padangos elgesys skirtingose situacijose, tame tarpe efektyviai įveikiant kliūtis. Pačiais svarbiausiais kriterijais, norint gauti gerą įvertinimą, buvo aukštas saugumo lygis ir nuspėjamas reagavimas į vairo pasukimus.
Tiukšmo lygis
Triukšmo lygis šį kartą buvo vertinamas subjektyviai. Automobilis įsibėgėdavo iki 100 km/h, o po to išjungiamas variklis. Vairuotojas duodavo įvertinimą už padangos triukšmingumą atsižvelgdamas į tai, kiek jis gali būti nemalonus. Buvo vertinamas triukšmo lygis tiek ant priekinės, tiek ir ant galinės ašies.
Komfortas
Testas buvo atliekamas ant nelygaus paviršiaus su kalneliais ir įdubomis. Buvo vertinamas važiavimo komfortas ir vairuotojui ir keleiviui sėdinčiam gale.
Pasipriešinimas riedėjimui
Bandymai buvo atlikti laboratorijoje, atitinkančiose EC standartus. Po testų, kompiuterio pagalba, buvo vertinama įtaka degalų sąnaudoms.
Šaltinis: Test World
1. Goodyear EfficientGrip Performance
|
Įvertinimas: 9,1
|
|
|
+Žemas pasipriešinimas riedėjimui
+Geras valdymas ant sausos ir šlapios dangos
|
|
- Palyginus silpnas pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu
|
|
2. Continental ContiPremiumContact 5
|
Įvertinimas: 9,0
|
|
|
+Geras valdymas ant sausos ir šlapios dangos
+Puikus pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu
|
|
-Palyginus ilgas stabdymo kelias ant sauso paviršiaus |
|
2. Nokian Hakka Blue
|
Įvertinimas: 9,0
|
|
|
+Geras valdymas ant sausos ir šlapios dangos
+Žemas triukšmo lygis
|
|
-Palyginus ilgas stabdymo kelias ant sauso paviršiaus |
|
4. Dunlop Sport BluResponse
|
Įvertinimas: 8,9
|
|
|
+Aukštas stabdymo efektyvumas ant sauso ir šlapio paviršiaus
+Žemas pasipriešinimas riedėjimui
|
|
-Nepakankamai patikimas sukibimas atliekant aštrius manevrus ant sauso paviršiaus |
|
5. Pirelli Cinturato P7
|
Įvertinimas: 8,6
|
|
|
+Aukštas stabdymo efektyvumas ant sauso ir šlapio paviršiaus
+Puikus pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu
|
|
-Aukštas pasipriešinimas riedėjimui
|
|
5. Vredestein Sportrac 5
|
Įvertinimas: 8,6
|
|
|
+Puikus valdymas ant šlapios dangos
+Geras valdymas ant sausos dangos
|
|
- Palyginus silpnas pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu |
|
7. Apollo Alnac 4G
|
Įvertinimas: 8,2
|
|
|
+Neblogas sukibimas bet kokiomis sąlygomis
+Auštas komforto lygis
|
|
-Aukštas pasipriešinimas riedėjimui |
|
7. Hankook Ventus Prime2 (K115)
|
Įvertinimas: 8,2
|
|
|
+Puikus pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu |
|
-Nepakankamai geras stabilumas ant šlapios dangos
|
|
9. Michelin Primacy 3
|
Įvertinimas: 8,2
|
|
|
|
|
- Žemas pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu
|
|
10. Barum Bravuris 2
|
Įvertinimas: 8,1
|
|
|
|
|
-Ilgas stabdymo kelias ant sausos dangos
-Žemas komforto lygis
|
|
11. Bridgestone Turanza T001
|
Įvertinimas: 7,9
|
|
|
+Puikus pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu
|
|
-Nepakankamai geras valdymas ant sausos ir šlapios dangos
-Žemas komforto lygis
|
|
12. Toyo Proxes CF2
|
Įvertinimas: 7,3
|
|
|
+Aukštas komforto lygis
|
|
- Silpnas pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu
- Silpnas sukibimas ant šlapio paviršiaus
|
|
13. Nankang ECO-2 Green Sport
|
Įvertinimas: 6,7
|
|
|
+Žemas triukšmo lygis |
|
- Nepakankamai geras valdymas ant sausos ir šlapios dangos
- Silpnas pasipriešinimas slydimui vandens sluoksniu
|
|