Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012)




Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012)Vokietijos leidinio Sport Auto ekspertai testuoja devynias Ultra-High Performance klasės 19 colių padangas.

Vienu sunkiausių išbandymų, kuriuos padangoms paruošė Sport Auto ekspertai, buvo greitasis 15 ratų važiavimas sausa Teksaso poligono trasa. Ne visų galutinis rezultatas buvo teigiamas, o visų geriausiai pasirodė naujosios Hankook, galinčios atlaikyti net ir pačias didžiausias apkrovas. Už jas kalba ir tas faktas, kad laikas važiuojant pirmąjį ir paskutinįjį ratą skyrėsi mažiau nei sekunde, ir, kaip konstatavo testą vykdantys pilotai, viso važiavimo metu išliko  tiesioginės reakcijos  į vairo pasukimą ir lengvas polinkis į nepakankamą valdymą posūkiuose.

Tokiomis sąlygomis greičiausiai susidėvi suomiškosios Nokian, veikiausiai dėl to, jog pagamintos iš minkštos gumos mišinio, kuris mažai padeda važiuojant sausa kelio danga.  Dėl tos pačios priežasties padangos sąlyginai lėtai ir netiksliai reaguoja į vairo pasukimus. Akivaizdus ir polinkis į nepakankamą valdymą posūkiuose.

Kalbant apie geriausią laiką pravažiavus vieną ratą, jį parodė prancūziškosios Michelin Pilot Super Sport, kurioms jų pavadinimas idealiai tinka.  Nepaisant gal kiek ilgoko stabdymo kelio, Michelin yra pačios geriausios važiuojant sausa kelio danga, ir jeigu šių bandymų rezultatai būtų svarbesni nei rezultatai, važiuojant šlapia kelio danga, Michelin galutiniame reitinge visiškai pagrįstai būtų pirmojoje eilutėje.   

Beje, reikia paminėti, kad  Michelin, lyginant su kitomis padangomis,  pagamintos taikant labiau rafinuotas technologijas, ir tiktai Super Sport padangų vidinės ir išorinės pusės protektoriaus kietumas skiriasi. Kad ir kaip ten bebūtų, nors vidinė pusė ir skirta padidinti sukibimą su šlapia kelio danga, Michelin visgi atsiliko nuo visų kitų padangų ruože, padengtame vandens sluoksniu.  Dėl jų  puikių rezultatų važiuojant sausa kelio danga, buvo paaukotos kai kurios važiavimo šlapia danga savybės – taip atsirado ilgas stabdymo kelias, mažas atsparumas akvaplanavimui. Be to, pilotai konstatavo, kad staigiame posūkyje galinė dalis tampa santykinai nestabili, o į greitus apkrovos pokyčius  Golf „reaguoja alergiškai“.  Tačiau, nepaisant to,  Michelin gavo įvertinimą „Labai rekomenduojamos“

Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012) Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012) Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012)
Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012) Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012) Sport Auto: vasarinių 235/35R19 dydžio padangų testas (2012)

Kai dėl kitų padangų, užėmusių aukštas vietas, norint išskirti kurias nors iš jų, reiktų apsispręsti, kurios  charakteristikos yra svarbesnės. Jeigu tai būtų savybių ant sausos ir šlapios kelio dangos balansas,  tai būtų Continental ir Dunlop, ir pastarosios  pasižymi didesniu sportiškumu. Continental savo ruožtu gali pasiūlyti didesnius sukibimo rezervus, ir tai leido mažų mažiausiai sutrumpinti laiką važiuojant ratą ant šlapios dangos.

Apskritai, važiuojant šlapia kelio danga, geriausiai pasirodė Goodyear ir Toyo, abi vienodai stabiliai valdomos, pasižyminčios geru sukibimu. Nuo jų šiek tiek atsiliko suomiškos Nokian, kurios, nepaisant visko, yra lyderių grupėje.   Kaip ir itališkos Pirelli, kurios, nors ir sukurtos prieš keletą metų, vis dar atlaiko konkurenciją su naujokėmis. Ir ne tik kad atlaiko, bet ir geba parodyti joms, kaip reikia susidoroti su bet kokiais išbandymais – šiame teste Pirelli surenka 230 balų ir tokiu būdu bendroje įskaitoje užima pirmąją vietą.

Pirelli įveikia visas keliamas užduotis tiek šlapioje, tiek sausoje trasoje, nors su 15 nelengvų ratų sausa kelio danga vargiai susidoroja. Pilotai konstatavo, kad pravažiavus 10 ratą Pirelli praranda savo iš pradžių labai tikslias reakcijas į posūkius ir pradeda labiau linkti į nepakankamą valdymą posūkiuose. Kaip ten bebūtų, apskritai paėmus, Pirelli – kaip ir anksčiau pavyzdinės UHP padangos. Ir taip pat  brangios. 

Šaltinis :Sport Auto

Pirelli PZero

Pirelli PZero

 

+ Greita ir prognozuojama reakcija ant sausos ir šlapios kelio dangos.
+
Neutralios važiavimo ypatybės esant ribiniam sukibimui  su danga  bet kokiomis sąlygomis
+ Puikios stabdymo savybės

-
Žemas atsparumas akvaplanavimui
- Didelis dilimas

Verdiktas
: Labai rekomenduojamos

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Goodyear Eagle F1 Asymetric 2

 

+ Puikūs visų testų ant šlapios dangos rezultatai
+
Neutralios važiavimo ypatybės esant ribiniam sukibimui  su sausa danga


-

Didelis dilimas
-
Netikslios reakcijos sukant vairą iš centrinės padėties

Verdiktas : Labai rekomenduojamos

Hankook Ventus S1 evo2

Hankook Ventus S1 evo2

+ Mažas dilimas, gebėjimas išlaikyti savo charakteristikas po didelių apkrovų
+ Vienos geriausių padangų sausai kelio dangai
+
Labai geras stabdymo efektyvumas
+
Didelis atsparumas akvaplanavimui  

 

- Tam tikras polinkis į nepakankamą valdymą posūkiuose ant šlapios dangos (todėl ratas apvažiuojamas per ilgesnį laiką)

Verdiktas : Labai rekomenduojamos

Michelin Pilot Super Sport

Michelin Pilot Super Sport

+ Labai tiksli reakcija į vairo pasukimus ir pavyzdinis laikas važiuojant ratą sausa kelio danga
+ Neutralios važiavimo ypatybės esant ribiniam sukibimui  su sausa danga


- Nestabilios važiavimo ypatybės ant šlapios dangos
- Silpnas atsparumas akvaplanavimui  

Verdiktas : Labai rekomenduojamos

Dunlop SP Sport Maxx GT

Dunlop Sport Maxx GT

+ Didelis stabdymo efektyvumas ir didelis atsparumas akvaplanavimui
+ Neutralios ir subalansuotos važiavimo ypatybės ant sausos dangos
+
Stabilus rato apvažiavimo greitis įvertinant dilimą


Verdiktas : Labai rekomenduojamos

Toyo Proxes T1 Sport

Toyo Proxes T1 Sport

+ Įspūdingas sukibimas su  šlapia danga
+
Didelis atsparumas akvaplanavimui

 

- Santykinai silpnas sukibimas su sausa danga  ir ilgas stabdymo kelias

Verdiktas : Labai rekomenduojamos

Continental ContiSportContact 5P

Continental SportContakt 5P

+ Puikios stabdymo savybės  ir ant sausos, ir ant šlapios dangos
+ Didelis atsparumas akvaplanavimui

 

- Silpnas sukibimas ir nepakankamas informatyvumas, kai danga  šlapia

Verdiktas : Labai rekomenduojamos 

Bridgestone Potenza S001

Bridgestone Potenza S 001

+ Didelis atsparumas akvaplanavimui

 

- Silpnas sukibimas ir nepakankamas informatyvumas, kai danga šlapia

 

Verdiktas : Rekomenduojamos

Nokian Z G2

Nokian Z G2

+ Didelis atsparumas akvaplanavimui
+
Prognozuojamos važiavimo ypatybės ir puikus  sukibimas su šlapia danga 


- Netiksli reakcija į vairo pasukimus ir silpnas sukibimas su sausa danga
- Priklausomai nuo nusidėvėjimo,  reakcija tampa dar labiau  netiksli  (nors rato apvažiavimo laikas išlieka santykinai vienodas)

Verdiktas : Rekomenduojamos

 

 

« atgal



hankook
vredestein
nexen
maxxis