Šįkart EVO redakcija nusprendė atlikti testus su 235/40R18 dydžio padangomis. Šios padangos dažnai dedamos galingiems hečbekams bei kitiems greitiesiems automobiliams, tačiau kartais jos taikomos ir ne tokioms galingoms mašinoms.
Testo vykdymo ir vertinimo principai: padangoms, kurios tam tikroje disciplinoje atrodo geriausiai, skiriama 100 %, o kitų padangų vertinimas skaičiuojamas pagal tai, koks jų rezultato skirtumas nuo pirmosios vietos gavėjos. Subjektyvaus vertinimo lyginamasis svoris, sudarant galutinius padangų reitingus, sudaro 40 %, tada atsižvelgiama į disciplinoje pademonstruotą rezultatą ir padangų kainą. Šiemet padangų testai buvo atlikti Jorkšyro testų poligone MIRA, kuris yra vienas geriausių šio tipo kompleksų Didžiojoje Britanijoje. Testams atlikti buvo pasirinktas Audi S3, kuriam būdingas geras valdomumas ir nepranokiamas sukibimas. Akvaplanavimo testams buvo naudojamas S3 „artimas giminaitis“ – VW Golf.
Valdomumas ant šlapios dangos.
Tai yra viena esminių padangų testų dalių. Užtikrinti gerą valdomumą ir sukibimą ant sauso kelio yra daug lengviau negu pasiekti tą patį efektą ant šlapio kelio, todėl geriausiai padangų pajėgumo skirtumai yra nustatomi ant šlapio kelio – vienos padangos įkvepia saugumą ir pasitikėjimą, o kitos atrodo pavojingos ir nesaugios. Šioje disciplinoje geriausiai atrodė Continental padangos. Pirelli ir Michelin taip pat atrodė gerai ir nuo lyderio atsiliko mažiau kaip per vieną sekundę, be to, Pirelli buvo puikios žiedų dalyje. Toliau po trejetuko eina Hankook, kurios pademonstravo stabiliai gerus rezultatus. Hankook aplenkė Dunlop ir Bridgestone žiedo trukmės teste ir nors šios padangos neturi puikių lyderio savybių, bendrai imant jos buvo gerai numatomos ir visiškai lygiavertės Goodyear padangoms.
Stabilumas akvaplanavimo metu.
Šiame teste trasoje, kuri buvo padengta 6 mm vandens sluoksniu, su VW Golf buvo įsibėgėta iki 50 km/h greičio, kol ratų nuokrypis pasiekė 15 %. Šioje disciplinoje geras rezultatas priklauso nuo to, kaip gerai padangos sugeba nuvesti vandenį nuo susilietimo taško su keliu, todėl teste svarbiausia yra padangos protektoriaus žymėjimas ir tai, kaip efektyviai funkcionuoja vandens nuvedimo kanalai.
Stabdymas ant šlapios dangos.
Važiuojant paprastai, dėl daugelio ekonominės klasės padangų trūkumų nereikėtų jaudintis, tačiau jeigu reikia staigiai stabdyti, tada belieka tikėtis, kad nei jūs, nei iš paskos važiuojantis vairuotojas netaupė padangų sąskaita. Šioje kategorijoje gerus rezultatus pademonstravo Goodyear, Hankook, Pirelli ir Michelin (pirmojo ketvertuko stabdymo kelio ilgis nesiskyrė daugiau kaip 1 m), tuo tarpu Dunlop ir Bridgestone stabdymo kelias buvo ilgesnis nei pusė automobilio.
Stabdymas ant sauso kelio dangos.
Šioje disciplinoje skirtumai nebuvo labai dideli – visi testo dalyviai pademonstravo visai panašius rezultatus.
Valdomumas ant sausos dangos.
Greičiausios padangos Bedfordo 2,9 km trasoje buvo Bridgestone, Continental ir Hankook. Kaip nurodė EVO specialistai, Pirelli taip pat pademonstravo įspūdingus rodiklius dėl savo nepalaužiamo ir patikimo pasirodymo bet kurioje situacijoje, nors pagal jausmą jos nebuvo tokios tvirtos ir užtikrintos kaip konkurentai. Geriausiai tai buvo matoma situacijoje Beckham Esses kairiajame posūkyje, kurį Pirelli sugebėjo atlikti ne taip greitai kaip kitos padangos. Taip pat ir Michelin daug kuriais aspektais parodė gerą atlikimą. Jos džiugino tvirtu ir greitai reaguojančiu valdomumu, tačiau sukibimas palyginus su konkurentais nebuvo toks geras.
Testas viešuosiuose keliuose.
Siekiant sužinoti, kaip padangos veikia realiomis sąlygomis, buvo važiuojama viešaisiais keliais, tačiau kadangi automobilių srautas juose yra skirtingas, tai gautų vertinimų patikimumą nustatyti yra sunku. Dėl to buvo nuspręsta testus atlikti MIRA komplekse, kur prieinamos visokio pobūdžio kelio dangos, kokios pasitaiko Didžiojoje Britanijoje, pradedant duobėtu, supleišėtu asfaltu, baigiant rievėtu betonu. Kad situacija dar labiau būtų priartinta prie tikrų sąlygų, buvo sudaryti ir dangų sujungimai, kanalizacijos dangčiai (pakelti ant dangos ir pažeminti) bei plačios skiriamosios linijos.
Geriausią balansą tarp komforto ir valdomumo parodė Michelin. Šios padangos geriausiai absorbuoja smūgius, skleidžia minimalų triukšmą ir labai greitai bei tiksliai reaguoja į vairo pasukimus. Toliau eina Hankook, kurios vos vos atsiliko nuo lyderio ir pasiekė tokį pat aukštą įvertinimą ir valdomume, ir numatyme. Trečiojoje vietoje išsirikiavo Goodyear, kurioms taip pat būdingos gerai subalansuotos eigos savybės. Pirelli iš esmės yra labai panašios į Michelin – tokia pati patogi eiga ir geras valdomumas.
1. vietas |
Continental ContiSportContact 3 |
|
|
2. vietas |
Hankook Ventus S1 evo K107 |
|
|
3. vietas |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
|
|
4. vietas |
Michelin Pilot Sport 3 |
|
|
5. vietas |
Pirelli PZero |
|
|
6. vietas |
Bridgestone Potenza S001 |
|
|
7. vietas |
DunlopSPSportMaxxGT |
|
|
8. vietas |
Vredestein Ultrac Cento |
|
|
9. vietas |
Kumho Ecsta LE Sport KU39 |
|
|
10. vietas |
Accelera PHI |
|
|