EVO Magazine: vasarinių UHP padangų testai (dydis 235/40R18)



EVO Magazine: vasarinių UHP padangų testai (dydis 235/40R18)

     Šįkart EVO redakcija nusprendė atlikti testus su 235/40R18 dydžio padangomis. Šios padangos dažnai dedamos galingiems hečbekams bei kitiems greitiesiems automobiliams, tačiau kartais jos taikomos ir ne tokioms galingoms mašinoms.

     Testo vykdymo ir vertinimo principai: padangoms, kurios tam tikroje disciplinoje atrodo geriausiai, skiriama 100 %, o kitų padangų vertinimas skaičiuojamas pagal tai, koks jų rezultato skirtumas nuo pirmosios vietos gavėjos. Subjektyvaus vertinimo lyginamasis svoris, sudarant galutinius padangų reitingus, sudaro 40 %, tada atsižvelgiama į disciplinoje pademonstruotą rezultatą ir padangų kainą. Šiemet padangų testai buvo atlikti Jorkšyro testų poligone MIRA, kuris yra vienas geriausių šio tipo kompleksų Didžiojoje Britanijoje. Testams atlikti buvo pasirinktas Audi S3, kuriam būdingas geras valdomumas ir nepranokiamas sukibimas. Akvaplanavimo testams buvo naudojamas S3 „artimas giminaitis“ – VW Golf.

Valdomumas ant šlapios dangos.
     Tai yra viena esminių padangų testų dalių. Užtikrinti gerą valdomumą ir sukibimą ant sauso kelio yra daug lengviau negu pasiekti tą patį efektą ant šlapio kelio, todėl geriausiai padangų pajėgumo skirtumai yra nustatomi ant šlapio kelio – vienos padangos įkvepia saugumą ir pasitikėjimą, o kitos atrodo pavojingos ir nesaugios. Šioje disciplinoje geriausiai atrodė Continental padangos. Pirelli ir Michelin taip pat atrodė gerai ir nuo lyderio atsiliko mažiau kaip per vieną sekundę, be to, Pirelli buvo puikios žiedų dalyje. Toliau po trejetuko eina Hankook, kurios pademonstravo stabiliai gerus rezultatus. Hankook aplenkė Dunlop ir Bridgestone žiedo trukmės teste ir nors šios padangos neturi puikių lyderio savybių, bendrai imant jos buvo gerai numatomos ir visiškai lygiavertės Goodyear padangoms.

Stabilumas akvaplanavimo metu.
     Šiame teste trasoje, kuri buvo padengta 6 mm vandens sluoksniu, su VW Golf buvo įsibėgėta iki 50 km/h greičio, kol ratų nuokrypis pasiekė 15 %. Šioje disciplinoje geras rezultatas priklauso nuo to, kaip gerai padangos sugeba nuvesti vandenį nuo susilietimo taško su keliu, todėl teste svarbiausia yra padangos protektoriaus žymėjimas ir tai, kaip efektyviai funkcionuoja vandens nuvedimo kanalai.

Stabdymas ant šlapios dangos.
     Važiuojant paprastai, dėl daugelio ekonominės klasės padangų trūkumų nereikėtų jaudintis, tačiau jeigu reikia staigiai stabdyti, tada belieka tikėtis, kad nei jūs, nei iš paskos važiuojantis vairuotojas netaupė padangų sąskaita. Šioje kategorijoje gerus rezultatus pademonstravo Goodyear, Hankook, Pirelli ir Michelin (pirmojo ketvertuko stabdymo kelio ilgis nesiskyrė daugiau kaip 1 m), tuo tarpu Dunlop ir Bridgestone stabdymo kelias buvo ilgesnis nei pusė automobilio.

Stabdymas ant sauso kelio dangos.
Šioje disciplinoje skirtumai nebuvo labai dideli – visi testo dalyviai pademonstravo visai panašius rezultatus.

Valdomumas ant sausos dangos.
     Greičiausios padangos Bedfordo 2,9 km trasoje buvo Bridgestone, Continental ir Hankook. Kaip nurodė EVO specialistai, Pirelli taip pat pademonstravo įspūdingus rodiklius dėl savo nepalaužiamo ir patikimo pasirodymo bet kurioje situacijoje, nors pagal jausmą jos nebuvo tokios tvirtos ir užtikrintos kaip konkurentai. Geriausiai tai buvo matoma situacijoje Beckham Esses kairiajame posūkyje, kurį Pirelli sugebėjo atlikti ne taip greitai kaip kitos padangos. Taip pat ir Michelin daug kuriais aspektais parodė gerą atlikimą. Jos džiugino tvirtu ir greitai reaguojančiu valdomumu, tačiau sukibimas palyginus su konkurentais nebuvo toks geras.

Testas viešuosiuose keliuose.
     Siekiant sužinoti, kaip padangos veikia realiomis sąlygomis, buvo važiuojama viešaisiais keliais, tačiau kadangi automobilių srautas juose yra skirtingas, tai gautų vertinimų patikimumą nustatyti yra sunku. Dėl to buvo nuspręsta testus atlikti MIRA komplekse, kur prieinamos visokio pobūdžio kelio dangos, kokios pasitaiko Didžiojoje Britanijoje, pradedant duobėtu, supleišėtu asfaltu, baigiant rievėtu betonu. Kad situacija dar labiau būtų priartinta prie tikrų sąlygų, buvo sudaryti ir dangų sujungimai, kanalizacijos dangčiai (pakelti ant dangos ir pažeminti) bei plačios skiriamosios linijos.
     Geriausią balansą tarp komforto ir valdomumo parodė Michelin. Šios padangos geriausiai absorbuoja smūgius, skleidžia minimalų triukšmą ir labai greitai bei tiksliai reaguoja į vairo pasukimus. Toliau eina Hankook, kurios vos vos atsiliko nuo lyderio ir pasiekė tokį pat aukštą įvertinimą ir valdomume, ir numatyme. Trečiojoje vietoje išsirikiavo Goodyear, kurioms taip pat būdingos gerai subalansuotos eigos savybės. Pirelli iš esmės yra labai panašios į Michelin – tokia pati patogi eiga ir geras valdomumas.

1. vietas

Continental ContiSportContact 3

 Continental ContiSportContact 3


     Hankookir Goodyear buvo arti pirmosios vietos, tačiau dėl iškovotų pergalių keliose disciplinose pirmąją vietą „išplėšė“ Continental.
    Šios padangos buvo geriausios daugelyje disciplinų ant šlapios dangos, jos buvo teigiamos skersiniame sukibime, parodė gerą žiedo trukmę ir gerai pasirodė ant sausos dangos.
     Vienintelis trūkumas buvo netiksli reakcija važiuojant lėtai, kas neleido joms paimti aukštos vietos viešuosiuose keliuose. Jeigu nebūtų šio faktoriaus, Continental vertinimas būtų puikus.

2. vietas

Hankook Ventus S1 evo K107

Hankook Ventus S1 Evo K107


    Hankookpasirodė gerai, todėl pelnytai užima antrąją vietą, nes Hankook Ventus S1 Evo yra tikrai geros padangos.
     Nors Hankook šioje testų serijoje paėmė pirmąją vietą tik viename bandyme, kuriame buvo testuojamas padangos sukibimas ant sausos dangos ir pirmąją vietą teko dalytis su Continental, tai vis dėlto neturi esminio skirtumo, nes Hankook pasirodė gerai ir stabiliai visuose bandymuose.

 3. vietas

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2


     Goodyearpadangos turi mažai trūkumų. Šios padangos gerai juntamos ir ant sauso kelio (aukščiausias maksimalus šoninis pagreitis, trumpiausias stabdymo kelias), ir ant drėgnos dangos. 
     Šalia visa to reikia pridurti minimalų padangų pasipriešinimą. 
     Šios padangos visuose testuose gavo aukštus subjektyvius vertinimus ir galutiniame rezultate tik vos vos atsiliko nuo lyderių.

 4. vietas

Michelin Pilot Sport 3

 Michelin Pilot Sport 3


     Geri rezultatai visose disciplinose bendrame reitinge užtikrino Michelin padangoms ketvirtąją vietą.
     Šios padangos gavo vidutinius subjektyvius vertinimus už valdomumą ant šlapios dangos, tačiau tuo pat metu jos turėjo geriausią balansą tarp komforto ir valdomumo viešuosiuose keliuose.

5. vietas

Pirelli PZero

 Pirelli PZero


    Pirellistabiliai gerai pasirodė visose disciplinose, nors nė vienoje neužėmė pirmosios vietos.
     Reikia pažymėti, kad jos turėjo gerus pasipriešinimo rodiklius, jos buvo trečios maksimalaus šoninio pagreičio teste ant šlapios dangos ir puikiai pasirodė stabdymo teste ant sausos dangos.
     Be to, šios padangos turi geras eigos savybes bei puikiai reaguoja į vairo pasukimus. 

 6. vietas

Bridgestone Potenza S001

 Bridgestone Potenza S001


     Bridgestone gerai pasirodė ant šlapios dangos, kur ekspertai jas apibūdino kaip „patikimas, nuoseklias ir sukeliančias pasitikėjimą“, o ant sausos dangos jų rodikliai buvo dar geresni (geriausias žiedo laikas).
     Trūkumai: garsumas, nepakankamai lygi eiga, didelis pasipriešinimas.

 7. vietas

DunlopSPSportMaxxGT

 Dunlop SP Sport Maxx GT


     Dunlopkelis kartus pavyko papulti tarp lyderių, įskaitant testus ant drėgnos dangos, o už patikimą stabdymą šios padangos gavo labai aukštą subjektyvų vertinimą.
     Ant sausos dangos Dunlop padangoms šiek tiek trūksta tikslumo vairo pasukimams, o viešuosiuose keliuose šios padangos yra šiek tiek per garsios.

 

8. vietas

Vredestein Ultrac Cento

 Vredestein Ultrac Cento


     Anksčiau Vredestein EVO testuose užėmė labai aukštas vietas, tačiau šis kartas yra išimtis.
     Nepaisant to, kad šios padangos atsidūrė aštuntojoje vietoje, Vredestein yra labai efektyvios stabdant ant sausos dangos, o ant šlapios jos buvo labai arti lyderių ir gavo daug aukštesnius vertinimus.

 

 9. vietas

Kumho Ecsta LE Sport KU39

 Kumho Ecsta LE Sport KU39


     Kumhopasirodė vidutiniškai visose disciplinose, bet geriausią vertinimą gavo pasipriešinimo teste.
     Ant sausos dangos šių padangų rezultatus galima laikyti priimtinais, bet drėgnoje dangoje jos yra labai nepatikimos.
     Tai gali būti pagrindinė priežastis, kodėl jų bendrasis vertinimas yra tokioje žemoje vietoje.

 

10. vietas

Accelera PHI

 Accelera PHI


     Nors šios padangos užėmė paskutinę vietą praktiškai visose disciplinose, EVO ekspertai pagyrė Accelera už gerus pasipriešinimo rodiklius.
      Nevisai blogi rodikliai buvo testuose ant sausos dangos, taip pat buvo pastebimas geras stabilumas akvaplanavimo metu.
      Labai blogai Accelera pasirodė kitose disciplinose ant drėgnos kelio dangos, kur jų stabdymo kelias buvo per ilgas, o dėl blogo sukibimo susidarė įspūdis, kad kelias padengtas alyva.

« atgal



hankook
vredestein
nexen
maxxis