Automobilių žurnalo „Autoreview“ ekspertai testavo 9 modelius vasarinių 225/45 R17 dydžio padangas.
Testai buvo atliekami kompanijos Pirelli poligone, įsikūrusiame netoliese Milano Malpensos oro uosto, su Audi A3 Sedan.
Testuotų padangų sąrašas: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiSportContact 5, Dunlop SP Sport LM704, Hankook Ventus S1 evo2 K117, Michelin Primacy 3, Nokian Hakka Blue, Pirelli Cinturato P7 Blue, Toyo Proxes CF2.
Pagrindinis dėmesys buvo skiriamas testams ant šlapio asfalto – paties pavojingiausio vasarinio paviršiaus. Po matavimų serijos, kurios metu buvo fiksuojamas varančiųjų rato prabuksavimo pradžios greitis, išsiaiškinta, jog geriausiai vandens šalinimą užtikrina Hankook padangos, o protokolą užbaigia Dunlop padangos.
Ekspertų nuomonė apie testuotas padangas:
1. Continental ContiSportContact 5 |
||
![]() |
![]() |
Sukibimo savybės ir valdomumas ant šlapio asfalto Sukibimo savybės ir valdomumas ant sauso asfalto |
![]() |
Nepakankamai sklandus važiavimas |
|
Continental padangos džiugino savo sukibimo ant šlapio asfalto savybėmis. Tiesa, ant „didelio vandens“ padangos išplaukia anksčiau, negu lyderiaujančios šioje įskaitoje Hankook arba Nokian padangos. Iš pašalinių poveikių pažymėsime padidintą kietumą važiuojant asfalto sandūroje. Užtat užvažiavus ant didelių nelygumų šių padangų šonai neblogai priešinasi pramušimams. |
||
2. Michelin Primacy 3 |
||
![]() |
![]() |
Sukibimo savybės ir valdomumas ant šlapio asfalto Stabdymo savybės ant sauso asfalto Sklandus važiavimas |
![]() |
Valdomumas ant sauso asfalto |
|
Atsilikimas nuo testo lyderio – minimalus, o pagal valdomumo ant šlapio asfalto naudingumą jo nėra iš vis. Tačiau ant sauso paviršiaus „persirikiuojant“ vangios reakcijos sutrukdė atlikti manevrą važiuojant dideliu greičiu. Nors stabdymo atotrūkis nuo lyderio apsiribojo dešimčia centimetrų. Asfalto sujungimų bei įsimaišiusių į dangą akmenukų šios padangos tarsi nepastebi, ir smūginiuose testuose Michelin padangos pasirodė geriau nei įprastai. Gerai subalansuotos pagal saugumo ir komforto santykį padangos, išsiskiriančios mažu pasipriešinimu riedėjimui. Rekomenduojame. |
||
3. Hankook Ventus S1 evo2 K117 |
||
![]() |
![]() |
Didelis atsparumas akvaplanavimui Sukibimo savybės ir valdomumas ant šlapio asfalto Kaina |
![]() |
Nepakankamai sklandus važiavimas Nepakankamas priešsmūginis atsparumas |
|
Nuo testo iki testo Hankook padangos pasikelia mūsų reitinguose vis aukščiau ir aukščiau. Korėjos kompanijos specialistai vis glaudžiau bendradarbiauja su automobilių gamintojais – ir štai jau šios padangos montuojamos daugumos europietiškų automobilių modelių pirminėje komplektacijoje, įskaitant net gi S-klasės Mercedes-Benz. Padangos Ventus S1 Evo2 užtikrintai pasirodė tiek ant šlapio, tiek ir ant sauso asfalto, o ypatingai sėkmingai – ant „didelio vandens“. Ant sauso asfalto kokybės balansas pasislinko saugumo naudai: automobilis gerai stabdo bei įvykdo itin greitus manevrus, tačiau komfortas – ne aukščiausio lygio. Kaip ir atsparumas smūgiams ir pasipriešinimas riedėjimui. |
||
4. Nokian Hakka Blue |
||
![]() |
![]() |
Augsta noturība pret akvaplanēšanu Sukibimo savybės ir valdomumas ant šlapio asfalto Sklandus važiavimas |
![]() |
Sukibimo savybės ant sauso asfalto Valdomumas ant sauso asfalto |
|
Pagal atsparumą akvaplanavimui, mūsų teste, Nokian padangos nusileidžia tik Hankook padangoms. Tačiau ant sauso paviršiaus Nokian padangos apleidžia poziciją: stabdymo kelias didokas, o esant greitam manevravimui reakcijos tampa ištęstos. Tačiau geras važiavimo sklandumas. Priešsmūginis atsparumas – vidutinio lygio, kaip ir pasipriešinimas riedėjimui. O bendrai – tai dar vienas, palyginti prieinamų padangų variantas, atsižvelgiant svarbiausia į saugumą ant šlapio kelio. |
||
5. Pirelli Cinturato P7 Blue |
||
![]() |
![]() |
Sukibimo savybės ant šlapio asfalto Mažas pasipriešinimas riedėjimui Sklandus važiavimas |
![]() |
Mažas atsparumas akvaplanavimui Mažas atsparumas smūgiams |
|
Padangos išsiskiria minimaliu riedėjimo praradimu, pavojų neiššaukia ir stabdymo kelias ant šlapio asfalto. „Šlapio“ valdomumo trasoje automobilis gerai važiuoja praslydimo ribose, tačiau nutrūkimai kartkartėmis rizikingi. Ant sauso asfalto sukibimo savybės ir valdomumo rodikliai - vidutiniai. Komfortas – aukšto lygio. Gerų kelių vertos padangos – be gilių balų bei įdubų. |
||
6. Toyo Proxes CF2 |
||
![]() |
![]() |
Didelis atsparumas smūgiams Sklandus važiavimas Kaina |
![]() |
Valdomumas ant sauso asfalto Vidutinės sukibimo savybės ant šlapio asfalto |
|
Ant šlapio asfalto Toyo padangos truputėlį pralošia visiems europietiškiems padangų modeliams. Ant sauso asfalto – neblogas stabdymas, tačiau „persirikiuojant“ reakcijų tikslumas – mažas. Nedideli nelygumai gerai slopinami, tačiau ant trumpų asfalto bangų jau jaučiamas „kamuoliuko efektas“. |
||
7. Bridgestone Turanza T001 |
||
![]() |
![]() |
Atsparumas akvaplanavimui |
![]() |
Sukibimo savybės ir valdomumas ant šlapio asfalto Stabdymo savybės ant sauso asfalto Žemas komforto lygis |
|
Bridgestone Turanza T001 padangų reputaciją išgelbėjo Dunlop padangos. Jeigu ne jos, tai daugumoje testų Bridgestone padangos būtų atsidūrusios paskutinėje vietoje. Daugiau mažiau deramai jos atrodo tik akvaplanavimo sektoriuje, o va ant šlapio asfalto slysta stipriau nei konkurentai. Ant sauso paviršiaus – maksimalus stabdymo kelias, nors „persirikiuojant“ rezultatas geresnis: iki slydimo pradžios automobilis labai gerai reaguoja į vairą, tačiau „pakimba“ slydimo ir užmetimo metu. Padangos kietos ir triukšmingos. Buvo viltis, jog Bridgestone padangos pasirodys pačiomis atspariausiomis užvažiavus ant bordiūro. Tačiau padanga buvo prakirsta esant jau 65 km/h greičiui. Sunku priskirti pranašumu prieš konkurentus ir kainą, todėl - pelnyta prieš paskutinė vieta. |
||
8. Dunlop SP Sport LM704 |
||
![]() |
![]() |
Kaina Atsparumas smūgiams |
![]() |
Labai mažos sukibimo savybės ir valdomumas ant šlapio asfalto Mažas atsparumas akvaplanavimui Didelis pasipriešinimas riedėjimui |
|
Ant sauso asfalto viskas ir tikrai neblogai. Tačiau ant šlapio kelio padangos tampa tiesiog pavojingomis: stabdymo kelias, važiuojant 100 km/h greičiu, padidėja iki 18 metrų! Važiuojant posūkiais bet koks neatsargus akseleratoriaus pedalo paspaudimas prabuksuoja vedančiuosius ratus ir užsitęsia jų slydimas. Įspūdis toks, kad į šiuolaikinę pres-formą įpylė trisdešimties metų senumo gumos mišinį. Tinkamos naudojimui ypač sausose regionuose, kur krituliai iškrenta porą kartų per metus. Už vairo per lietų – ne ne! |