1. Nokian Weatherproof
|
Verdiktas: Įspūdingos charakteristikos ant sniego ir giliose balose atneša Nokian pergalę
|
 |
Nors Nokian turi vasarinių padangų liniją, šios kompanijos arkliukas - žieminės padangos. Nokian 2013 metais laimėjo žieminių padangų AE teste, todėl nenuostabu, kad Nokian padangos skirtos visiems sezonams tapo geriausiomis ir šiuose testuose. Nokian pasiekė nepriekaištingą pergalę, aplenkusi netgi paimtas palyginimui žiemines padangas, ir kaip pažymėjo ekspertai, prireiks visai nedaug laiko ant apsnigtos trasos, tam kad suprasti, kodėl. Nokian greitai įsibėgėja ir įtikinamai ištraukią automobilį posūkiuose, leisdamos anksčiau paspausti akseleratoriaus pedalą be rizikos nuslysti. Pasukti galima važiuojant daug didesniu greičiu – taip pat, kaip ir su Goodyear. Nežiūrint į elastingą junginį su dideliu sukibimu esant žemoms temperatūroms, Nokian taip pat puikiai susitvarko su akvaplanavimu, ypatingai posūkiuose. Kituose testuose šlapiame treke Nokian truputėlį nusileido kitoms padangoms, tačiau vis tiek parodė laba gerus rezultatus. Posūkiuose padangos turi gerą sukibimą, nors, paskui įsibėgėjant (spaudžiant akseleratoriaus pedalą išvažiavus iš posūkio) jos labiau linkusios slydimui (užnešimui) nei Goodyear. Pridėkite čia gerą automobilio galinės dalies kontroliavimą ir gausite padangas, įkvepiantį vairuotojui pasitikėjimą. Atsižvelgiant į puikius rezultatus ant paviršių, kurie reikalauja gumos mišinio minkštumo ir didelio kiekio blokų, tai nenuostabu, jog ant sauso treko Nokian elgiasi ne taip pavyzdingai. Sukant tenka laukti, kol padangos priekinėje ašyje suras sukibimą, ir Nokian lengvai pradeda slysti esant staigiam greičio padidinimui. Taigi, padanga ne taip stipriai atsiliko nuo kitų padangų, tai yra tarp testuojamų padangų, šių padangų bendrai imant - geriausias charakteristikų balansas. Pasipriešinimas riedėjimui – vidutinis, ir kuro sąnaudos išauga 1% lyginant su ekonomiškomis Goodyear.
|
2. Goodyear Vector 4Seasons gen-2
|
Verdiktas: Padangos, turinčios geriausią sukibimo ant šlapio paviršiaus ir kuro ekonomijos derinį.
|
 |
2015 metų naujovė, antroji Goodyear Vector 4Seasons karta labai ilgai išsilaikiusi rinkoje , beveik galėjo nugalėti per savo debiutą testuose. Be to, daugeliui Didžiosios Britanijos vairuotojų būtent Goodyear pasirodys pageidaujamu pasirinkimu, kadangi šių padangų pukus sukibimas ant šlapio paviršiaus, tai yra pačiomis dažniausiomis vietinės žiemos sąlygomis. Goodyear nugalėjo beveik visuose testuose ant šlapio paviršiaus, nors su akvaplanavimu viskas ne taip nepriekaištinga, ypatingai su šoniniu. Kaip bebūtų. Goodyear labai patikimai elgėsi valdomumo teste, kur jų privalumas prieš konkurentus, kalbant apie sukibimą, buvo akivaizdus. Šios padangos taip pat leidžia nedidelį galo užnešimą, kuris padeda įveikiant posūkį. Ant sniego šioms padangoms teko patirti pralaimėjimą prieš Nokian, tačiau Goodyear buvo geriausiomis iš kitų likusių, jų geras sukibimas posūkiuose, leidžiantis joms sekti trajektoriją netgi spaudžiant akseleratoriaus pedalą. Padangos gerai palaiko kontaktą su keliu ir su priekine ašimi, ir su galine, ir sukibimo lygis atsispindėjo greitame įsibėgėjime ir trumpame stabdymo kelyje.
Maži trūkumai pasireiškė ant sauso paviršiaus, bet netgi ir čia Goodyear buvo arti lyderių. Be to, kadangi priekinės padangos pirmos pradeda nuspėjamai prarasti sukibimą, vis tik Goodyear padangų aukštas saugumo lygis. Šių padangų gera amortizacija ir žemas triukšmo lygis, o kadangi jų pats didžiausias kuro sąnaudų efektyvumas, šios padangos aiškiai gali vadintis vienomis iš geriausių padangų savo klasėje.
|
|
Verdiktas: Padangos, kurių puikūs rodikliai ant sniego ir sauso kelio. |
 |
Daugelį metų Vredestein buvo žinomas žaidėjas Didžiosios Britanijos visiems sezonams tinkančių padangų rinkoje, tačiau dabar jie turi žymiai daugiau konkurentų, kadangi kitos kompanijos reaguoja į didėjantį vartotojų domėjimąsi šios kategorijos padangomis. Kaip bebūtų, Vredestein savo pozicijos neapleidžia ir tęsia padangų linijos Quatrac gerinimą, kurios šį kartą užtarnautai užima vietą ant podiumo, nusileisdamos tik dviem naujesnėms padangos. Šį Vredestein padangų modelį dar anksti vadinti veterane – šios padangos buvo pristatytos 2014 metais – tačiau technologijos dabar tobulinamos tikrai labai greitai, taigi padangų naujovės dažniausiai turės privalumus. Savo silpnąsias puses Vredestein pademonstravo šlapiame treke, ypatingai pasipriešinimo akvaplanavimui testuose – posūkyje šios padangos labai pastebimai atsiliko nuo lyderių. Esant mažiau giliam vandens sluoksniui situacija geresnė, bet Vredestein stabdymo kelias vis tiek dviem metrais ilgesnis negu geriausių padangų. Tačiau jų neblogas valdomumas ir geras sukibimas ant abiejų ašių. Sausoje trasoje Vredestein pasirodė pačiomis greičiausiomis, šių padangų aštrios reakcijos į varo pasukimus, nors padangos kraštą gali užnešti atleidžiant akseleratoriaus pedalą. Ant sniego Vredestein pateko į lyderių grupę, galinės padangos tik nedaug slydo posūkiuose ir bendrai šios padangos ne tokios efektyvios, kaip padangos užėmusios pirmąsias dvi vietas. Šios padangos gerai absorbuoja paviršius, nors važiuojant betonu važiavimas buvo šiek tiek kietokas. Vredestein padangų taip pat patraukli kaina ir nebloga kuro ekonomija.
|
4. Maxxis Allseason AP2
|
Verdiktas: Padangos, kurių geras charakteristikų balansas ir labai žema kaina.
|
 |
Maxxis į AE testus sugrįžo po kelių metų nedalyvavimo. Kompanija akivaizdžiai buvo patenkinta tuo, jog jos gaminamos padangos aplenkė tokius milžiniškus padangų gamintojus kaip Pirelli ir Bridgestone. Ketvirta vieta – puikus rezultatas gamintojui, kuris daugiau žinomas savo gaminamomis motociklų padangomis, nors Maxxis akivaizdžiai atsilieka nuo pirmo trejetuko. Jeigu Pirelli dėmesį sutelkė į charakteristikas ant sauso ir šlapio paviršiaus, tai Maxxis dėmesį sutelkė į važiavimo kokybę ant sauso asfalto ir sniego. Ivale (Ivalo) Maxxis aplenkė ir Bridgestone, ir Pirelli, tačiau tik šoninio stabilumo teste sugebėjo patekti ant podiumo. Valdomumo teste Maxxis palyginti silpnas priekinės ašies sukibimas, bet galinė automobilio dalis labai gerai kontroliuojama. Traukos jėga buvo didelė netgi posūkiuose, nors su pagreičiu vis dar reikia būti atsargiems. Šis ratų prasisukimas buvo pastebėtas šlapiame treke, kur Maxxis spaudžiant akseleratoriaus pedalą važiuojant posūkiu labai lengvai pradeda prarasti sukibimą. Taivano kompanijos gaminamų padangų stabdymo kelias beveik šešiais metrais ilgesnis negu lyderių. Su akvaplanavimu viskas šiek tiek geriau, nors posūkyje šioms padangoms toli iki padangų esančių pirmose eilutėse. Sausame treke Maxxis nuo pirmosios vietos skyrė viso metras stabdymo distancijos ir sekundė atsilikimo, ir čia šios padangos neturi tokio sukibimo disbalanso dėka ko šios padangos be jokių problemų įvažiuoja į posūkius. Maxxis – pačios pigiausios padangos dalyvavusios teste, tačiau jų ne geriausia kuro ekonomija.
|
5. Pirelli Cinturato All Season
|
Verdiktas: Pirelli pagerino važiavimo kokybę ant sauso ir šlapio asfalto, paaukodama sukibimą ant sniego.
|

|
Visa padangų kūrimo prasmė susideda siekiant balanso tarp konfliktuojančių charakteristikų, taigi Pirelli nusprendė teikti pirmenybę akcentuojant sukibimą ant sauso ir šlapio paviršiaus, paaukojant važiavimo kokybę ant sniego. Dėka ko sėkmė padangų testuose priklauso būtent nuo parametrų subalansavimo, dėl ko Pirelli šį kartą užima ne pačią aukščiausią vietą. Pirelli buvo lyderių trejetuke šlapioje trasoje ir geriausiomis pripažintos ant sauso paviršiaus, kur jų taip pat žemas triukšmo lygis. Jeigu testai būtų atliekami tik Vokietijoje, Pirelli tikrai papultų ant podiumo, kadangi problemos prasidėjo vos atvažiavus į Suomiją. Ten Pirelli padangos nusileido labai daug kuo panašioms Bridgestone padangoms, visų pirma dėl labai ilgo stabdymo kelio – Pirelli nusileido 5 metrais padangoms lyderėms ir 2 metrais artimiausiam konkurentui. Likusiuose testuose Pirelli akivaizdžių nesėkmių nepatyrė, nors joms, kaip ir Bridgestone, akivaizdžiai trūko sukibimo. Pagal ekspertus, šios padangos tarsi plaukė per trasos paviršių, vietoj to, jog įsikabintų į jį. Ant šlapios dangos Pirelli keletą kartų užėmė vietą ant podiumo, nors blokų elastingumas pablogina atsparumą šoniniam akvaplanavimui. Be to, valdomumo teste šios padangos elgėsi labai užtikrintai, priartėdamos prie laimėjusių šioje disciplinoje Goodyear padangų. Sausame treke Pirelli užėmė pirmąją vietą dėka pačiai trumpiausiai stabdymo distancijai bei antram rato laikui. Pirelli padangos taip pat leidžia sutaupyti kuro, tačiau tai tikrai nėra pigiausios padangos rinkoje.
|
6. Bridgestone A001 Weather Control
|
Verdiktas: Didelis komforto lygis, tačiau Bridgestone atlieka nuo konkurentų pagal daugumą kitų likusių parametrų.
|

|
Paskutinė eilutė teste su tokiu nedideliu kiekiu dalyvių – tai ne katastrofa, bet vargu ar didžiausias pasaulyje padangų gamintojas bus patenkintas tokiu rezultatu. Užsnigtoje Suomijoje Bridgestone „susiginčijo“ dėl paskutiniosios vietos su Pirelli, ir abi padangos akivaizdžiai atsiliko nuo visų kitų padangų. Pasak ekspertų, tai aiškiai jautėsi pagal tai, kaip padangom nepakako sukibimo valdomumo teste, kur tekdavo žymiai sulėtinti greitį įvažiuojant į posūkį. Šlapioje trasoje Bridgestone buvo arčiau lyderių, tačiau jos vis dėl to turėjo sunkumų su sukibimu, ir galinės padangos lengvai, nors ir nusakomai, pradėdavo slysti. Bridgestone aiškiai labiau pasitikinčiai jaučiasi ant paviršiaus su dideliu vandens sluoksnio gyliu, ir atsparumo akvaplanavimui testuose šios padangos nusileido tik Nokian. Taigi, lyginant su tuo pačiu Nokian jų stabdymo kelias buvo penkiais metrais ilgesnis. Pats didžiausias pasipriešinimas riedėjimui pasirodė esantis Bridgestone padangų, o kuro sąnaudos, lyginant su Goodyear, išaugs 3%. Savo vienintelę pergalę Bridgestone iškovojo triukšmo lygio teste. Be to šių padangų labai gera važiavimo kokybė.
|
Continental WinterContact TS850
|
|

|
Tuomet kai AE praeityje lygino visiems sezonams tinkančias padangas su žieminėmis padangomis, pastarosios laimėjo 4-5% atotrūkiu, nors naujausios kartos visiems orams tinkančios padangos aiškiai tapo daug efektyvesnėmis. Ekspertai palygino šešias visiems sezonams skirtas padangas su Continental, kurios kol kas išlaiko čempiono titulą žieminių padangų AE testuose, tarp kita ko jau nuo 2012 metų. Šiltas oras Vokietijoje aiškiai padėjo visiems sezonams tinkančioms padangoms, tačiau netgi ant sniego, kur buvo galima tikėtis visiško žieminių padangų dominavimo, viršutinės eilutės atiteko Nokian ir Goodyear. Tai nesako, jog žiemines padangas gali ignoruoti, juo labiau mažiau šilto klimato šalyse, tačiau tokie rezultatai parodo, jog visiems sezonams tinkančios padangos gali pasirodyti geru pasirikimu Didžiosios Britanijos orams.
|
Dunlop Sport BluResponse
|
|
 |
Siauras, 205 mm pločio, vasarinių padangų protektorius, kuris „koncentruoja“ automobilio svorį ant nedidelės aikštelės, padėjo joms keletoje disciplinų ant sniego atsilikti mažiau nuo kitų, negu ankstesniuose testuose, bet sukibimo trūkumas yra. Vasarinių padangų labai mažos traukos jėgos ir mažas stabdymo efektyvumas, o tai įrodo sezoninio padangų keitimo būtinumą. Šiltesniu oru šlapiame treke padangos priartėjo prie lyderių, o sausame treke parodė, ką jos sugeba – Dunlop stabdymo kelias penkiais metrais trumpesnis negu geriausių visiems sezonams tinkančių padangų.
|