Šį kartą mūsų bandymai bus taikomi septynioms vasaros padangoms ir vienai mišriojo tipo padangai, kuri yra skirta keliams, bei krašto keliams. Tarp dalyvių: pigios padangos iš Taivano, kurių kaina yra 20 procentų mažesnė.
Pas Dirka Mullera-Zontaga ir Heninga Klipa (Dirka Mullera-Zontaga un Heninga Klipa) Jūs niekada nenusipirksite buvusį bandomąjį automobilį. Dar blogiau: automobilį, kuris yra naudojimas padangų bandymui. Nes jie yra laikomi pačiais blogiausiais automobiliais. Šie automobiliai visą dieną važinėja bandymų trasoje ir beveik pasiekia stiprumo riba, bei viršija tą ribą. Bandomojo automobilio išbandymai tampa vis sunkesni, naudojant 4 x 4 padangas. Čia yra taikoma labai daug bandymų krašto keliais: nešvarumai ir dulkės, kurios patenka į pačius mažiausius įskilimus, bei varomasis diržas, kuris pastoviai turi dirbti ant aukšto lygio. Ir, pagaliau, kova po skausmingus akmenuotus kelius. Akmenine skalda daužosi į automobilio grindis, bei į transporto priemonės važiuoklę.
Nuotraukoje: draugiški padangų bandymai Dirk Muller-Zontag (iš kairės) ir Hening Klip. Atvejų atvejais siaubimas šalia trasos leidžia pilnai sulaužti spyruokles ir amortizatorius. Stebėtinai: greičiausiai, švelniai veikiantis bandomasis "Volvo" ramiai išlaiko tokius išbandymus. Bet vėliau už tokius išbandymus tenka mokėti naudotojo automobilio pirkėjau, perkant automobilį su nusidėvėta važiuokle. Stebėtinai ir tas dalykas, kad tokius išbandymus išlaiko ir padangos. Stiprintuvų dėka, padangos automobiliams su keturiais varomais ratais turi ilgesnį galiojimo laiką. Tai priklauso ir padangoms, kurios yra skirtos keliams. Naujos Pirelli Scorpion Verde (iš italų „žalias”) galima laikyti tipišku: pastiprinta padanga, bet dėl protektoriaus ir būdingos konstrukcijos, tinkanti tiktai keliams, tai atvirai pripažįsta ir pats gamintojas.
Ši nauja Pirelli padanga siūlo kažką kitą: numatyta, kad Scorpion Verde galės išlaikyti tokį sudėtingą balansavimo aktą tarp aukšto lygio susikibo su šlapia danga ir pasipriešinimu riedėjimui. Taip žalia padanga (todėl Verde), kuri padeda sutaupyti kurą, bet ir neduoda jokių vairavimo ir saugumo apribojimų. Be pavydo reikia pripažinti, kad tikslas pasiektas, nes nauja Pirelli padanga, nepaisant mažo lygio pasipriešinimo riedėjimui, ne rodo jokio jokių susikibimo su šlapia danga trukumų.
Uniroyal laimi ant žolės
Toks pats rezultatas ir ant smulkaus smėlio, bet, deja, ir ant žolės, kas yra daug svarbesniu dalyku Vidurinėje Europoje. Čia tyli Pirelli padanga tenkina tik mažos traukos reikalavimus.
Tuo tarpu Uniroyal gamintojo padanga Rallye 4x4 Street, filialio Continental ant blogių kelių rodo labai aukštą traukos lygį. Pirmiausiai dėl to, kad jau ant žolės ji rodo neįtikėtinus rezultatus. Tai stebėtinai ir todėl, kad papildomai prie septynių protektorių, kurie yra skirti keliams, yra pakviesta ir nauja mišriojo tipo padanga, kuri yra skirta keliams ir blogiems keliams - Michelin Latitude Cross.
Prancūzai parodė didelę drąsą ir dalyvavo bandymuose, nors iš pradžių buvo aišku, kad ne tokia grubi padanga bandymuose ant asfalto pralaimės elegantiškiems greitkelių specialistams.
Puikiai tinka lietingam orui
Taip ir atsitiko. Bet stulbinamai tas dalykas, kad Uniroyal ant žolės sugebėjo laimėti prieš grubią Cross-Michelin. Tačiau jau ne primą dešimtmetį Uniroyal padanga rodo discipliną akvaplanavime. Štai kodėl, kada yra šnekama apie akvaplanavimo saugumą, sakoma, kad Uniroyal padangos V-tipo protektorius rodo maksimalius rezultatus ir aukščiausią susikibimo su danga lygį tuo metų, kai visi kiti konkurentai jau seniai prarado susikibimą su asfaltu. Net gyli bala negali sustabdyti šią, skirta lietingam orui, padangą.
Hankook taupiems naudotojams
Įspėjimo ženklas bandymų kelyje Teksase, vos 50 mylių nuo sienos su Meksika: "Čia barškuolės!" Važiuojant didelių greičių per gilias balas ši padanga rodo aukščiausią saugumo lygį. Jokių trūkumų? Gaila, bet vis tiek yra, nes darant pasipriešinimo riedėjimui matavimus Uniroyal neviršija vidutinius parodymus. Papildomai buvo nustatyta, kad matavimo važiavimai parodė padangos lyginamąjį nusidėvėjimą. Nusidėvėjimas žymiai padidėjo dar darant išbandymus ant krašto kelių, kur padanga labai nukentėjo nuo gumos netekimo. Atrodo, kad Hankook padangos yra skirtos taupiems naudotojams. Ne pagal kainą, kai per tą laiką pakankamai pasitikinę savimi Korėjos padangos ne rodo jokių nuolaidų, palyginant su anksčiau importuotais iš Europos gamintojų.
Jai per purvą, tai tik su Michelin
Bet Hankook sutaupis išlaidas kurui, nes ji yra aprūpinta beveik sensacingu mažu pasipriešinimu riedėjimui ir jos protektorius atlaiko kančias bandymo keliu esant labai mažam nesidėvėjimui. Be to esant kitoms kelio sąlygom padangos ir Korėjos nesiskiria labai dideliu skirtumu. Tik esant labai blogiems keliams galima pamatyti iš karto visus trukumus: Hankook nekenčia lipnų purvą, jos protektorius greitai užsikimšta ir todėl gali garantuoti tik nuosakią trauką. Būtent čia, mišriojo tipo padanga Michelin rodo savo laimės valandą. Prancūzai turėjai nemažai padangų pasiūlymų automobiliams su keturiais varomais ratais. Tačiau mes norėjome sužinoti kokius rezultatus parodys jų nauja mišriojo tipo padanga, skirta keliams ir blogiems keliams.
Važiuojančios blogais keliais: Latitude Cross
Pastovi padangų keitimas realiai reikalauja daug laiko – dažnai netgi daugiau, nei pats bandymas. Žymiai geresnius rezultatus purve rodo Latitude Cross, ir ypačiam minkštame smėlyje. Pašventinimas didžiai tautai jos buvusioms kolonijoms Afrikoje, su dideliais regionais minkšto smėlio? To mes nežinome, bet tas faktas, kaip mes ir tikėjomės, savo užduotį krašto keliuose Michelin daro gerai, to labiau rodant, kad yra ypač šiurkščios ir tvirtos nusidėvėjimui. Taip pat buvo aiškiai matyta, kad disciplinose ant asfalto jie pralaimi. Klausymas ir tik tas, kiek pralaimi. Kas liečiasi mišriojo tipo padangas, pačias didžiausias abejones kelia šlapio paviršiaus tyrimas. Čia, tarp kandidatų AT yra tikrai pralaimėjusios. Bet Michelin kovoja garbingai, šiaip ar taip, nerodo rizikos saugumui.
Pigi padanga stabdymo rodikliuose išlieka paskutinėje vietoje
Su dideliu skirtumu nuo įžymių padangų firmų ji praeina bandymus ant šlapios dangos. Turime pripažinti, kad ji tikrai pralaimi 9 metrus duetui Pirelli ir Uniroyal, be to kelio kolega Bridgestone stabdo net ne mažiau, nei 2 metrų atstumu. Realiai labai blogiai ant šlapios dangos stabdo tik viena padanga: iš šios pusės labai pigia preke skaitosi padangos iš Taivano - Federal Tire. Turint greitį 100 jų stabdymo kelias 17 km viršija gerų padangų stabdymo kelią ir beveik 8 km – Michelin, šios padangos kliūtis yra jų blogų kelių protektorius.
šaltinis: Auto Bild