Studentai kuria ateities padangą





Nors mes jau matėme daugybę įdomių idėjų, tokių kaip naujos kuro rūšys ar ateities automobilių valdymo būdai, susidaro įspūdis, jog padangos šioms transporto priemonėms nėra toks stiprus įkvėpimo šaltinis. Tačiau korėjietiškų padangų gamintojas Hankook  stengiasi ištaisyti tokią susidariusių situaciją, organizuodami «Hankook Tyre Design Challenge» konkursą. Štai apžvalga studentų sukurtų koncepcijų, laimėjusių aukščiausius apdovanojimus šiais metais vykusiame konkurse.

Kas du metus tarp pasirsirinktų Tarptautinio universiteto studentų vykstantys konkursai, siūlo padangos kūrimo koncepcijas, kurios gali būti panaudotos ir potencialiai realizuotos ateities transporto priemonių gyvenime. Šios koncepcijos turi atitikti tam tikrus reikalavimus, pavyzdžiui, sumažinti naudojamų žaliavų skaičių, perdirbimo galimybes, judėjimo efektyvumą bei „atitikti tam tikrus tikslus keliamus padangų eksploatavime“.

Šių metų konkursas vyko kompanijai Hankook bendradarbiaujant su Dizaino, inžinerijos ir verslo universitetu, esančiu Pforzheim, Vokietija.  Transporto dizaino fakulteto magistrantai, vieno semestro metu,  kūrė savo koncepcijas. Konkurso nugalėtojai  nesenai  buvo paskelbti automobilių šou metu, kuris vyko Esene.

1-a vieta: «Dakar», autorius: Samir Sadikov

hankook-tyre-design-challenge-2014
Ši koncepcija skirta naudojimui enduro varžybose, „Dakar“ stiliumi, kurių metu automobiliai turi judėti tiek plentu, tiek ir bekele. Vietoj monolitinio gumos protektoriaus naudojimo, padanga susideda iš individualių, tarpusavyje sujungtų šešiakampių blokų, kurių kiekvienas nepriklausomai užpildytas oru.

Kaip papildomas priedas, tais atvejais, kai bet kuris iš blokų praduriamas, jį galima pakeisti vietoje,  be būtinybės pakeisti visą padangą.

Padangos „Dakar“ koncepcija pademonstruota žemiau esančioje animacijoje .



2-a vieta: «Vent Tyre», autorius: Andreas Hartl

hankook-tyre-design-challenge-2014-1
Siekiant sumažinti akvaplanavimo riziką esant šlapiems keliams, ši koncepcija naudojama protektoriuose, susidedančiuose tiek iš kietos gumos sekcijų traukos pagerinimui, tiek ir iš atviru ,,vėdinamų"/,,ventiliuojamų" dalių, kurios apsuptos keliomis gumos skiautėmis.

Pagrindinė idėja yra ta, jog rato sukimosi metu, šios briaunos leidžia jam  veikti turbinos principu, išvedant vandenį į kanalus padangoje ir tada pašalinant jį iš blokų.   

«Vent Tyre» koncepcija pademonstruota žemiau esančiame video. Sunku visiškai tiksliai aprašyti jos darbo principą.



3-a vieta: «Konzept Winter», autorius: Lucia Lee

hankook-tyre-design-challenge-2014-2

Žemesniame lygyje, negu „Dakar“ koncepcija, ši padanga taip pat remiasi padangos/rato iš individualių sekcijų, kurios esant standartiniam naudojimui glaudžiai liečiasi viena su kita, o esant  padidintos traukos būtinybei atsiskiria,  kūrime. Šiuo atveju, tokia trauka būtina pravažiavimui apsnigtais kelio dalimis.

Kompanija Hankook įkėlė likusias devynias koncepcijas į konkurso internetinį puslapį, kuriame galite apsilankyti paspaudę žemiau esančią nuorodą. Ten pristatytos padangų, su lazerine 3D projekcija, koncepcijos – vaizdai automobilio priekyje, su galimybe pakeisti skirtingas protektoriaus dalis,  Lego kaladėlių principu bei su galimybe suteikti grafinį kelio paviršiaus vaizdavimą automobilio salone.

http://zukunft.hankookevent.de/

 

« atgal



hankook
vredestein
nexen
maxxis